Sveiki užsukę į kitoks blogą
Čia mūsų projektų naujienos, mūsų naujienos ir mums įdomios naujienos. Kitoks varniukas – kūrybinga organizacija, orientuota į kultūrą, tačiau ne profesionalią, o kiekvienam skirtą ir kiekvienam įdomią kultūrą. Mes vykdome projektus internete, organizuojame renginius, leidžiame knygas... ir apie visą tai čia rašome.






Lap
21
    
Idėja: lygių revoliucija
2007-11-21 grupėje rašyk.lt parašė (Vilija)

Pavadinau tai idėja, nors konkrečios šio daikto formos kaip ir neturiu. Bet tokių idėjų kyla dažnam rašykui. Tad pakalbėkime apie lygius. Ir apie revoliucijas.
Dabar mes svetainėje turime 6 realiai funkcionuojančius lygius. Pristatau trumpai, nes vistiek jūs viską žinote. Su nuliniu kiekvienas vartotojas pradeda savo karjerą, pirmąjį jis gauna parašęs tris gerai įvertintus kūrinius ar recenzijas, antrąjį - parašęs dar geriau įvertintų kūrinių ar recenzijų. Tai automatiniai lygiai - jų suteikimu rūpinasi tik sistema ir jie neprarandami. Toliau eina penktas lygis, arba rašyko kilmingieji. Į šį lygį patenkama rinkimų būdu - siūlo visi, rašyk.lt valdyba (penki administracijos nariai) atfiltruoja, o tada jau balsuoja visi 5 ir 6 lygio nariai. Oficialūs kriterijai yra komentarų skaičius ir kokybė, objektyvumas ir aktyvumas, kūrinių kokybė. Paskutinis lygis yra daugiau funkcinis - tai administratoriai. Darbo bitės. Į šį lygį patenkama, kai valdyba nusprendžia, kad kandidatas tiks. Kandidatus siūlo administratoriai.
Elementariai kyla klausimas - o kur trečias ir ketvirtas lygiai? O čia jau prasideda istorija: kadaise svetainėje buvo visi penki lygiai. Pirmąjį gaudavai už tris gerus kūrinius, antrą - už tris recenzijas, trečią - už, atrodo, du straipsnius ir ketvirtą - už rašytojų aprašymus (o gal rašytojai ir straipsniai atvirkščiai, nebepamenu). Penktas buvo panašus į dabartinį, o šeštas, kaip ir dabar, priklausė administratoriams. Problema ta, kad trečias ir ketvirtas lygiai buvo duodami ne už kokybę, o už kiekybę. kurį laiką už kiekybę buvo duodamas ir antras, bet paskui jį kiek modifikavo ir jau viską lemti pradėjo kokybė. deja, taip pat padaryti su trečiu ir ketvirtu nebuvo įmanoma. Kita problema buvo penktas lygis - jis buvo suteikiamas ir už gerą kūrybą, ir už gerą kritiką. t.y. vartotojui užtekdavo būti geru kūrėju ir visai nieko nekomentuoti - jis jau gaudavo lygį.
Paskui viskas buvo pertvarkyta (du kartus), įkurtas antras, kokybinis lygis, o recenzijos buvo sulygintos su kūriniais, sugriežtintos penkto lygio gavimo taisyklės, daugiau akcentuojant komentavimą. Tačiau tuo metu buvo nuspręsta, kad lygių pavadinimus paliksim tokius, kokie buvo, nes žmonės prie jų pripratę. Taip ir liko du išmušti dantys - trečias ir ketvirtas.
Dabar, kai toji istorija vis tolsta ir tolsta, dažnai vartotojai klausia - o kodėl jūs tokie nelogiški, kodėl netvarkingi, ėmėt ir peršokot du lygius. Man pačiai keistai atrodo po antro lygio einantis penktasis.
O gal būtų pats laikas įvykdyti naują lygių revoliucija - tokią, kuri nepaliktų tuščių tarpų? Tai, manau, būtų galima įvykdyti bent 3 būdais:
1. Užpildyti dabar esamus tarpus. Turiu keletą nesusistemintų minčių, ką būtų galima įterpti tarp 2 ir 5 lygių. Jei kada susisteminsiu - pasidalinsiu.
2. Keisti lygių pavadinimus. Iš principo tai nieko nepakeis, bet bent jau tvarka bus.
3. Pertvarkyti sistemą iš esmės. Pati turiu minty keletą galimų variantų,tačiau nei vieno tobulo ar sistemiškai išdirbto. Jei kada turėsiu - pasidalinsiu. Jei turite jūs - irgi dalinkitės.
Bet kuriuo atveju, prieš pradedant bet kokias pertvarkas, reikia pirma nuspręsti, ar jų tikrai reikia, paskui sugalvoti tikrai geresnę sistemą ir tada jau galima galvoti apie keitimą. Tai ar reikia mums lygių revoliucijos?

Komentarai:
11 komentarai temoje „Idėja: lygių revoliucija“
zdišekas zbol parašė 2008-01-22 12:25 #

rašyko privalumas ir kartu bėda — stengimasis būti neangažuotiems. todėl rašykas, toks koks dabar, negali pretenduoti į literatūrą kaip turinį. kiek adminų (ir kokių) beikinkytum, srautas (tie 60-70 per day) toks stiprus, kad niekas čia nieko nesužiūrės. o ne paslaptis ir tai, kad adminų sąstatas kinta ne visuomet literatūrinio turinio gerinimo linkme (šis teiginys neneigia kitų gerųjų adminų savybių). rašyko masonai? cha, tą erdvę tuojpat uzurpuotų dailiai rašančios senmergės ir būtų tufta n-tame lygyje. aš tai siūlyčiau pabaigti kada nors svaigti apie literatūrinę kokybę, nes pats projektas yra grynai socialinio pobūdžio, su užprogramuota atsitiktine galimybe atsitiktiniais intervalais pasitaikyti pakankamos lit. kokybės tekstams. reikėtų tuo ir didžiuotis. o gerų tekstų ieškoti kitur. pvz. tekstai.lt ‘]


Smėlis parašė 2008-01-19 19:14 #

Juokingiausia, kad tie aukštalygininkai elgiasi lygiai taip pat, kaip ir pirmalygininkai. Net webmasteris yra lyg vaikas pilantuis į prezervatyvus vandenį ir mėtantis žmonėms ant galvos. Nuoširdžiai pasakius, labai gaila, kad rašykai tokie nekontroliuojami. O viskam tereiktų daugiau nešališkumo. Bet ką jau padarysi, toks tas gyvenimas :)


vilnele parašė 2008-01-14 19:03 #

“stipri ir vis auganti literatūrinė kokybė” - kaip ją pasieksim, jei liks tik visiems (ypač draugams) penketus dalinantys pirmalygininkai?
tam ir yra aukštalygininkai, kurie yra patikrinti žmonės, būtent NEbalsuojantys pagal savo nuotaikas o realiai vertinantys kūrinio kokybę, ne tik simpatijas ir antipatijas.


užklydusi parašė 2008-01-14 17:57 #

apksritai, kam tie lygiai? juk nuo to kūrinių kokybė nekinta.
pvz. ateina šeštalygininkai ir nepalikdami jokių komentarų kuolina… kur ritasi pagrindinė rašyko idėja - “stipri ir vis auganti literatūrinė kokybė”????
manau, kad pakaktų tų žmonių, kurie taisytų klaidas. viskas. nes dabar vyrauja kažkokia “geltonųjų stulpelių” era, kuri “vertina” TIK pagal savo nuotaikas, nedalindami komentarų ir jokių tobulėjimui naudingų patarimų.


Smėlis parašė 2008-01-14 17:46 #

esmė - požiūris. požiūris į tai, ką rašai, į tai, ką skaitai ir į tai, ką vertini. rašykai jau niekada nebus tokie, kokie buvo. NIEKADA. nebent juos pamirš dauguma tų atklydėlių (o gal pasiklydėlių) ir vėl taps svarbi kokybė, o ne kiekybė. galbūt dabarčiai to ir nebereikia. su kiekybe atėjo popsas, su kiekybe atėjo delfi lygio paistalai ir muilo operos lygio intrigos. susitaikyk, arba eik kur akys mato.
o lytgiai tėra smulkmė. nebūtina juose revoliucijas kelti. jei taip norit, palikit 4 lygius panaikinę du nereikalingus ir bėdos nebus.


Vilija parašė 2007-11-22 18:22 #

rašyko masonai - šią idėją jau esu girdėjus bent iš poros žmonių. gal, vieną dieną… :))


urod parašė 2007-11-22 16:49 #

Na, manau, Rūta iš esmės yra teisi. Kadangi daugiausiai chatinama (per žinutes), o publikuojami kūriniai yra varganos kokybės (dauguma). Gal reikų pakeist bendravimo modulį, nukeliant žinučių rodymą kiek tolėliau ir pertvarkant komentarų po kūriniais sistemą. Pvz. būtų galima balsuoti, tik pakomentavus (ir būtinai ne vienu žodžiu ;))
o dėl lygių, tai buvo įdomu skaityti, susipažinau su rašyk.lt istorija kažkiek ;>
manau, ir šio pokyčio reikėtų.


Rūta parašė 2007-11-22 16:48 #

Beje dėl “60-70 kūrinių per dieną” - jei tai būtų išties kūriniai, atsiimčiau savo žodžius “praktiškai tik bendravimas” :)


Rūta parašė 2007-11-22 16:46 #

Galbūt rašykas pribręs ne tik Pertraukai, bet ir Rašyk_Masonų ložei? :D


Vilija parašė 2007-11-22 16:19 #

60-70 kūrinių per dieną man nepanašu į praktiškai tik bendravimą :) iš tiesų problema yra ne bendravimas, o kokybė. sutinku, kad jos vis mažėja ir mažėja. bet čia jau pačių svetainės pagrindų klausimas - ar rašykas yra erdvė visiems, ar tai erdvė geriems kūrėjams. akivaizdu, kad viena erdvė ir tiems, ir tiems yra per ankšta.


Rūta parašė 2007-11-22 16:14 #

Rašykui reikia daug rimtesnių revoliucijų nei lygių keitimas. Svetainei reikalingi kardinalūs kokybiniai pokyčiai. Dabartinėje savo būsenoje ji yra patraukli ne kūrėjams, o įvairiausių kitų polinkių ir poreikių žmonėms. Sutinku, kad viena iš galimybių, kurią teikia tokios svetainės yra bendravimas, bet šiuo metu liko praktiškai tik bendravimas…

BET. Prieš pradedant revoliucijas, pirmiausia reikia apsispręsti, kokios svetainės norime, kas joje svarbiau. Taip, yra daug svarbių dalykų, bet proritetų eilė privalo būti sudėliota, nes kitaip rašykas nepajudės iš Kariotiškių į kurias vis labiau panašėja. Kita vertus, kam Kariotiškės, o kam visokio gėrio pilnas Klondaikas. Bet čia irgi - prioritetų reikalas.


Komentuoti
Vardas: 
El. paštas (nerodomas): 
www: 
Komentaras: