Namai

Kaip saugoti akis, jei nuolat dirbte kompiuteriu?

Šiandien daugelis sunkiai įsivaizduojame savo gyvenimą be kompiuterio. Jis yra ne tik viena laisvalaikio leidimo priemonių, bet ir būtinas daugelio profesijų atstovams. Be kompiuterio sunkiai beišsiverstų studentas. O ir mokykloje vaikai nuo pat pradinių klasių gauna užduočių, kurias reikia atlikti kompiuteriu ir pan. Todėl nenuostabu, kad daugėja žmonių, kurių regėjimas nusilpsta. Ką daryti, kad padėtume savo akims? Kaip jas saugoti, kai kompiuteris tapo neišvengiama mūsų gyvenimo dalimi?

Akių mankšta – tai puiki profilaktinė priemonė. Žinoma, nereikia tikėtis, kad esant blogam regėjimui ir pradėję daryti mankštos pratimus, galėsite atsisakyti akinių ir vėl puikiai matysite. Ne. Bet mankšta drauge su sveiku gyvenimo būdu, tinkama mityba puikiai tinka profilaktikai, kad regėjimas neprastėtų.

Pirmiausia, tai dirbant kompiuteriu svarbu nuolat sau priminti, kad reikia mirksėti. Taip jau yra, kad įtemptai į kažką žiūrėdami, šiuo atveju – į kompiuterio ekraną, natūraliai imame mirksėti ženkliai rečiau nei įprastai. Todėl akys sausėja. Dirbdami kompiuteriu mirksėkite kuo dažniau, kad akys būtų drėkinamos. Galite naudoti ir dirbtines ašaras.

Toliau – keli naudingi pratimai akims, kuriuos rekomenduojame atlikti dirbant kompiuteriu:

  1. Pirmas pratimas yra labai paprastas – 10–15 kartų kiek stipriau nei įprastai pamirksėkite. Tiesiog užmerkite ir atmerkite akis.
  2. Antras pratimas – užsimerkite ir nepasukdami galvos skaičiuokite nuo 1 iki 4 žiūrėdami į kairę (taip, tai darykite užsimerkę), o tada skaičiuokite nuo 1 iki 4 žiūrėdami į dešinę. Tada skaičiuokite nuo 1 iki 6 žiūrėkite tiesiai, nuo 1 iki 4 – į viršų ir nuo 1 iki 4 – žiūrėdami į apačią. Galiausiai vėl nuo 1 iki 6 žiūrėdami tiesiai. Šį pratimą reikėtų kartoti 4–5 kartus.
  3. Trečias pratimas – prieš save iškelkite rodomąjį pirštą ir žiūrėdami į jį skaičiuokite nuo 1 iki 4. Pirštas turi būti ištiestas 25–30 cm atstumu nuo akių. Tada atitraukite žvilgsnį nuo piršto ir raskite kokį objektą tolumoje – į jį žiūrėkite, kol suskaičiuosite nuo 1 iki 6. Pratimą rekomenduojame kartoti 4–5 kartus.
  4. Ketvirtas pratimas – sukite akis 5 kartus iš kairės pusės į dešinę ir tiek pat kartų iš dešinės į kairę. Tada skaičiuokite nuo 1 iki 6, žvelgdami į objektą tolumoje. Šį pratimą rekomenduojame kartoti 2 kartus.

Mankštos pratimai akims – paprasti, nereikalauja daug laiko, bet jų nauda labai didžiulė.

Parašykite komentarą